mail unicampaniaunicampania webcerca

    Lucia ABBAMONTE

    Insegnamento di LINGUA INGLESE: TERMINOLOGIA TECNICO-SCIENTIFICA IN RADIOLOGIA

    Corso di laurea in TECNICHE DI RADIOLOGIA MEDICA, PER IMMAGINI E RADIOTERAPIA (ABILITANTE ALLA PROFESSIONE SANITARIA DI TECNICO DI RADIOLOGIA MEDICA)

    SSD: L-LIN/12

    CFU: 1,00

    ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 12,00

    Periodo di Erogazione: Primo Semestre

    Italiano

    Lingua di insegnamento

    ITALIANO

    Contenuti

    Attività esercitative di ascolto, lettura, traduzione, conversazione e uso di lessico specialistico, in collegamento a siti didattici online (v.sotto)
    Lettura, traduzione orale, riassunto, discussione di parti di un articolo scientifico in inglese (v.sotto).

    Testi di riferimento

    Materiali online selezionati durante il corso da:

    1) BBC Learning English
    https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    2) Perfect English Grammar -videos and exercises: portare 3 esercizi, stampati (versione ‘download’) sui principali tempi verbali, a scelta dello studente, a seconda del proprio livello reperibili online a https://www.perfect-english-grammar.com/verb-tenses.html

    3) ARTICOLO: Norbert Blanckaert, “Clinical pathology services: remapping our strategic itinerary” reperibile online: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20491600/

    Obiettivi formativi

    Aiutare gli studenti a raggiungere una competenza linguistica in Inglese di livello B1 in Inglese, secondo la Common European Framework of Reference for Languages, attraverso un approccio funzionale comunicativo.

    Prerequisiti

    Prerequisiti Minimi: Conoscenza dell'Inglese a livello A2.

    Metodologie didattiche

    Attraverso un approccio funzionale/comunicativo e CALL (Computer-assisted language learning), si promuovono attività comunicative circolari (listening- watching, reading-speaking, translating) che simulano contesti interattivi reali, e si procederà dall’utilizzo di websites didattici e divulgativi all’analisi/fruizione di selezionati esempi di comunicazione, anche scientifica (Content Based Language Learning).

    Metodi di valutazione

    Esame orale: lettura e comprensione dei testi di riferimento: discussione in lingua inglese.
    Criteri di valutazione: competenza comunicativa e accuratezza lessico-grammaticale.

    Altre informazioni

    Ulteriori informazioni saranno fornite durante il Corso. La frequenza è assolutamente necessaria.

    Programma del corso

    PROGRAMMA D’ESAME (orale):

    Materiali online selezionati durante il corso da:
    BBC Learning English
    https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    Perfect English Grammar -videos and exercises: portare 3 esercizi, stampati (versione ‘download’) sui principali tempi verbali, a scelta dello studente, a seconda del proprio livello.

    ARTICOLO: Norbert Blanckaert, “Clinical pathology services: remapping our strategic itinerary” reperibile online: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20491600/

    English

    Teaching language

    Italian

    Contents

    From specialised learning website (free online), listening/reading and comprehension and speaking activities; translations, use of English special vocabulary for Radiologists (see below for details).
    Reading, translation, report and discussion of part of a scientific article in English (see below).

    Textbook and course materials

    Materials available online at:

    1) BBC Learning English
    https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    2) Perfect English Grammar -videos and exercises: select and print (‘download’ version) the main verb tenses available online at https://www.perfect-english-grammar.com/verb-tenses.html

    3) ARTICLE: Norbert Blanckaert, “Clinical pathology services: remapping our strategic itinerary” available at
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20491600/

    Course objectives

    To help learners achieve B1 linguistic competence in English, according to the Common European Framework of Reference for Languages through a functional/communicative approach.

    Prerequisites

    Minimum prerequisite: A2 English competence.

    Teaching methods

    Through a communicative-functional approach and CALL (Computer-assisted language learning), communicative activities focusing on listening-watching, reading-speaking are proposed simulating real interactive contexts; activities include the use of educational and informative websites and the analysis/fruition of selected examples of communication, including scientific ones (Content Based Language Learning).

    Evaluation methods

    Oral exam: reading and comprehension of the selected texts: discussion in English.
    Communicative competence and vocabulary/grammar accuracy will be considered for assessment.

    Other information

    Further information will be given during the course. Participation in the course is mandatory.

    Course Syllabus

    PROGRAMME AND EXAM (oral form):

    Online materials selected during the course from:
    BBC Learning English
    https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    Perfect English Grammar -videos and exercises: (‘download’ version) the main verb tenses available online at https://www.perfect-english-grammar.com/verb-tenses.html

    ARTICLE: Norbert Blanckaert, “Clinical pathology services: remapping our strategic itinerary” available online at: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20491600/

    facebook logoinstagram buttonyoutube logotype